*********************
- פתח דבר -
ב-1960 הגה האסטרונום והאסטרופיסיקאי ,ד"ר פרנק דרייק ,משוואה המחשבת ומעריכה את מספר העולמות ביקום שייתכן שקיימים בהם חיים אינטילגנטיים המסוגלים מבחינה טכנולוגית ליצור תיקשורת עם כדה"א .לפי חישוביו של דרייק קיימות 10,000 צויליזציות בגלקסיה שלנו ,שביל החלב ,המסוגלות ליצור קשר עם כדור הארץ .כעבור 40 שנה נוסחה והורחבה המשוואה מחדש על ידי ד"ר אמיר אקזל ,פרופ' למתמטיקה וסטטיסטיקה שמתייחסת לא רק לגלקסית שביל החלב שלנו בלבד אלה גם מתייחסת לכל שאר הייקום הנראה לעין ושבו יש ביליונים של גלקסיות ושבכל אחת מהן ביליוניי כוכבים .התוצאה המתמטית הפשוטה אליה הגיע פרופ' אמיר אקזל היא שהסבירות שקיימות צויליזציות אינטלגנטיות המסוגלות להתקשר עם כדה"א היא בסבירות של 100%...המשך...
*********************

עב"מים משתקים עשרות טילים גרעיניים באזור בסיס חיל האויר מלמסטרום שבמרכז מונטנה. האם חוצנים מאותתים לנו שאל לנו לשחק בנשק גרעיני ?

זהו סיפור יוצא דופן על אירועים שהתרחשו ב 1967 בבסיס טילים גרעיניים של חיל האויר האמריקאי והיו עדים לאירועים קצינים וחיילים שתפקידם הוא לשמור על תחזוקתם השוטפת ורמת מוכנות גבוהה של הטילים האטומיים במקרה של מלחמה,כזכור באותם ימים המתח האטומי בין שני גושי המעצמות היה בשיאו.
מפת האזור (לחץ להגדלה) :

יחידת אקו (ECO FLIGHT)
מונטנה,בסיס מלמסטרום,16 במרץ 1967 ,קפטן אריק קרלסון וקצין ראשון וואלט פיגל שני אנשי צוות של יחידת אקו (יחידה האחראית על נשק טקטי גרעיני) ,שהו בבונקר מתחת לאדמה בתוך מרכז השליטה והשיגור של יחידת אקו. מרכז השליטה והשיגור ממוקם בין וינפרד והילגר - כ15 מייל(28 קילומטר) מלואיסטאון.

מעל לבונקר - צוותי התחזוקה והביטחון שהו בחוץ בשטח מתקני השיגור לביצוע עבודות תחזוקה שוטפות שבוצעו במהלך הלילה ונשארו לישון בחוץ למשך הלילה .לקראת שעות הבוקר המוקדמות ,יותר מאדם אחד מצוות התחזוקה וצוות הביטחון המפטרל סיפרו שהם ראו מספר עב"מים שנצפו שהם מרחפים ישירות מעל אחד מהפתחים ליציאת הטילים של יחידת אקו .ידוע שאחד מאותם אנשי ביטחון כל-כך הושפע ונבהל מהארוע שהוא לא הוחזר שוב לאותו תפקיד ביטחוני.
ושוב מתחת לאדמה בבונקר - באותו זמן ממש ,בסביבות השעה 8:30 בבוקר בעת שיחת תידרוך בין סגן מפקד צוות אקו ,וואלט פיגל ומפקדו אריק קרלסון נשמע קול אזעקה המצביע כי אחד ממערכות הפיקוח והשיגור (לכל טיל יש מערכת נפרדת) של אחד הטילים שותק ,פיגל חשד כי צוות התחזוקה שנמצא למעלה בשטח גרם לתקלה ולשיתוק היות וחשב שהצוות נכשל מלדווח לו כמתבקש בנהלים על עבודת תחזוקה שמתבצעת על הטיל .פיגל מיהר ליצור קשר עם מתקני אתר הטילים שעל האדמה.

פיגל שוחח עם האחראי על הביטחון ונאמר לא שצוות התחזוקה טרם ביצע כל עבודת תחזוקה מאז הבוקר,כך שלא יכול להיות שהאזעקה הופעלה בגלל צוות התחזוקה ,אך מה שעוד נאמר לפיגל ע"י איש הביטחון הוא כי עב"ם מרחף מעל אתר הטילים ,פיגל זוכר שחשב לעצמו כי כנראה שאחד השומרים שתה משהו כאשר לפתע עוד מערכת טיל החלה להכבות במהירות ולהשתתק ומיד אחר כך ותוך זמן קצר כל עשרת הטילים שותקו ויצאו מכלל פעולה המיכשור והבקרה הצביעו על כשל יוצא דופן ובלתי מוסבר היות והוא לא נגרם בגלל נפילת חשמל - תקלות מסוג זה מאוד נדירות וקורה שיש טיל אחד שמתגלה בו תקלה ,אך שיתוק הוא נדיר מאוד ועל אחת כמה וכמה שיתוק של עשרה טילים תוך שניות !!

שתי צוותי ביטחון המתמחים במקרים של אזעקה נקראו לעלות לשטח לאזור בו שהו צוותי האחזקה והביטחון ,פיגל לא דיווח לשתי הצוותים הנ"ל על כך שקודם לכן אחד השומרים דיווח על עב"ם. כששתי הצוותים חזרו הם דיווחו כי נצפו מספר כליי תעופה לא מוכרים המרחפים מעל אתר שיגור הטילים והם נראו על ידם וע"י צוותי האחזקה והביטחון ששהו שם קודם.
קפטן דון קרופורד שיחרר יותר מאוחר בהמשך הבוקר את שתי הקצינים ,פיגל וקרלסון למנוחה מהאירוע המסעיר שעברו ,הוא זוכר שהם היו נראים רועדים ומפוחדים מהתקרית ,הוא גם זוכר ומעיד שהצוות עבד שעות רבות עד השעות המאוחרות של הלילה בכדי לתקן ולהחזיר את הטילים לפעילות מבצעית.

בזאת לא תם האירוע,כאשר כל הסכרים נפרצו כשנודע שאותו מקרה זהה כמעט לחלוטין ודרמטי קרה ל"יחידת אוסקר" שהיא יחידה שאחראית על מערך טילים אחרת שנמצאת במרחק קילומטרים רבים מ"יחידת אקו" ממש באותן דקות :
יחידת אוסקר (OSCAR FLIGHT)
"יחידת אוסקר" כ-2 מייל דרומית לעיירה רוי ובמרחק של 20 מייל דרומית מזרחית ל"יחדת אקו".
העדות לאירועים שהתרחשו ביחידת אוסקר נמסרים ע"י קפטן רוברט סאלאס שהיה סגן מפקד מרכז השליטה והשיגור של "יחידת אוסקר" באותו הבוקר.
תקציר :איש חיל אויר אשר מילא משימת אבטחה סביב אתר הטילים ראה נקודת אור דמויית כוכב נעה בזיג-זג רחוק בשמיים ,מיד אחריה ראה עוד נקודת אור מבצעת אותם תימרונים רק שהפעם אותה נקודה היתה גדולה יותר וקרובה יותר ,השומר קרא לאחד מהאחראים עליו לבוא ולראות את המתרחש ,שנהם ראו את האורות עפים ומרחפים מעליהם נעצרים ומשנים כיוון במהירות גבוהה סביבם וחזרה אליהם ,קצין הביטחון התקשר אליי (רוברט סאלאס) ודיווח שראה אורות מבצעים תימרונים מוזרים מעל המתקנים הגרעיניים ושהם לא כלי תעופה מוכרים ,אני עניתי חזרה בזילזול :"נהדר,תמשיך לעקוב אחריהם ותודיע לי אם הם מתקרבים ממש"  כמובן שהייתי בטוח שמדובר בבדיחה ,למרות שידוע לי מניסיון שקציני ביטיחות נוהגים באחריות ובמקצועיות ושדבר כזה לא נאמר קודם.

כעבור מספר דקות שוב צילצל קצין הביטחון הפעם קולו היה מאוד מפוחד והוא צעק :
"המפקד,יש עב"ם שמרחף בחוף מעל שער הכניסה!"
"אחד,מה?" -עניתי
"עב"ם ! הוא פשוט מאחף שם ,כולנו פה מביטים בו,איך אתה רוצה שנפעל ?" (לפי אילו נהלים)
"מה ? כיצד הוא נראה ?"-שאלתי
"קשה לי ממש לתאר אותו,הוא זוהר בצבע אדום,מה אנו אמורים לעשות?"
"תוודאו שהאתר בטוח ואני בנתיים אתקשר למפקדה"
קצין הביטחון :"המפקד עליי לנתק כרגע אחד מהחיילים כאן נפגע".

לפני שהספקתי לשאול מה קרה לאותו חייל ,השיחה נותקה. מיד פניתי למפקדי לוטנט פרד מאיוולד ותדרכתי אותו לגבי השיחה שהייתה לי,במהלך השיחה החלו לפתע להשמע סירנות אזעקה ומיד פנינו ללוח הבקרה וראינו כי אחד הטילים חדל מלתפקד ובעצם שותק לגמרי ,לוטנט פרד מיד ניסה לברר דרך לוח הבקרה את אופי התקלה ולפני שהספיק לעשות זאת עוד אזעקה נשמעה מטיל אחר ואז עוד אחת ועוד אחת. אחד אחרי השני. איבדנו בין שישה לשמונה טילים באותו בוקר ב"יחידת אוסקר".

יותר מאוחר התקשר סאלאס לקצין הביטחון ונאמר לו שאותו חייל שנפגע התקרב מידי לעב"ם ואיכשהו התעלף ופונה ע"י מסוק.קצין הביטחון תאר את העב"ם כדמוי צלחת מעופפת וזוהר בצבע אדום .הוא הזכיר שהצלחת הופיע בפיתאומיות מעל שער הכניסה וריחפה בשקט.

לפניכם עדותו של רוברט סאלאס במסיבת העיתונאים משנת 2001 של "פרוייקט החשיפה" ,בה הוא מתאר את השתלשלות העיניינים :


חקירת הארוע
נערכו ניסויים ובדיקות בניסיון לשחזר תקלה זהה של הפלה של כל מערך הטילים הבליסטיים .הניסוי נערך במעבדות חברת בואינג בסיאטל.
בראיון עם מהנדס חברת בואינג לשעבר ,רוברט קמינסקי ,אשר השתתף בביצוע הניסויים ,הגיעו למסקנה שלא נמצאה כל סיבה לתקלה.קמינסקי הצהיר לאחר שבוצעו כל הניסויים האפשריים :"לא היה ניתן ליצור כל כשל רציני,כל הינדוס של תקלה שכזו או ממצאים כלשהם שיכולים להסביר שיתוק מוחלט של עשרות מערכות בקרה משוכללות המופקדות על עשרות טילים גרעיניים.יתרה מזאת בבדיקה שנעשו לטילים ולמערכות אחרי אותו שיתוק לא נמצאה כל ראיה טכנית או תקלה טכנית שהיא"

תקציר הארוע בוידאו בהשתתפות חוקרי העב"מים ריצ'רד הול וסטנטון פרידמן :

לדו"ח המלא כולל מסמכים ששוחררו ע"י חה"א המראים כי התרחשה פעילות חריגה - לחץ כאן
רוברט סאלאס הופיע בתוכניתו של לארי קינג מה-CNN שהוקדשה לנושא של עב"מים וביטחון לאומי - עימות בין סקפטים לעדים .לצפיה בתוכנית -לחץ כאן (שים לב -  זוהי התוכנית הראשונה מלמעלה)
קיראו את עדותו של איש חה"א דיוון ארנסון על האירוע - לחץ כאן

מקורות :
http://www.cufon.org/cufon/malmstrom/malm1.htm

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

מבקר יקר ,תגובות ייתקבלו בברכה .פירסום מוצרים או פירסום אתרי אינטרנט לא ייתקבלו .קישורים הרלוונטים לנושא הכתבה ייתקבלו .ויכוחים סוערים או דיונים פוריים ייתקבלו בברכה .זילזול,סרקאזם או כל שימוש בשפה לא "נקיה"-לא ייפורסמו .המגיבים מתבקשים להצמד ולהגיב באופן הנוגע לתוכן הכתבה .תודה .מנהל האתר.